Cumhurbaşkanı Gül: 'Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun''u Onayladı / Anahaberyorum

cumhurbaşkanı-abdullah-gül Anahaberyorum ► Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, sigortalılar lehine düzenlemeler içeren ve 4,5 milyon vatandaşı ilgilendiren ‘Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”u onayladı.

Gül, ayrıca ”Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne Yapılmış Bazı Başvuruların Tazminat Ödenmek Suretiyle Çözümüne Dair Kanun”una da onay verdi.

Cumhurbaşkanı Gül, ”Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”u onayladı….

Haberin Devamı İçin Tıklayınız…

Alosgk.Com, anahaberyorum.com, Haber, Sosyal Güvenlik kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , . Cumhurbaşkanı Gül: 'Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun''u Onayladı / Anahaberyorum için yorumlar kapalı

SGK'dan Özellere "Ameliyat" Golü! / Medimagazin

ameliyat Medimagazin ► Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), özel hastanelere bir gol daha attı. Yeni yılın ilk günlerinde yapılan değişiklikle, özel hastanelerin ameliyatlarda kullandığı birçok malzemenin ödemesi zorlaştırıldı. SGK’nın geçen hafta SUT’ta yaptığı değişiklik özel hastanelere şok etkisi yarattı. Yeni uygulamayla, özel hastanelerde yapılan ameliyatlarda kullanılan bazı malzemelerin Kurum tarafından karşılanabilmesi hastalar, üniversite ve eğitim araştırma hastanelerinden Konsey raporu alacak. Konsey ve Kurul raporu gerektirecek malzemelerden bazıları şunları; kardiyoloji branşı tarafından kullanılan kalp pilleri, biyolojik, pullmoner kalp kapağı, damar protezleri, damar grafitleri, stentler, vasküler greft, stent greft, embolizon, koil preferik, kalp kapağı, KVC, anestezi, basınç ölçer, elektrod, atrial, transkataterler….

Haberin Devamı İçin Tıklayınız…

Alosgk.Com, Haber, medimagazin.com.tr, Sağlık Köşesi, Sosyal Güvenlik kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . SGK'dan Özellere "Ameliyat" Golü! / Medimagazin için yorumlar kapalı

SGK'dan Yapılan İddialara Açıklama / Mynet

SGK mynet ► Açıklamada, “İddia edildiği gibi dolaylı ya da doğrudan kişileri, sağlık hizmet sunucularını, firmaları, ürün veya marka isimlerini tanımlayan bilgilerin, noter onaylı muvafakatleri olmaksızın paylaşılması veya tek bir firmaya 72 milyon TL’ye tüm sağlık verilerinin satılmış olması söz konusu değildir” denildi.

Tüm bilgilerin alınması için Kuruma iletilmiş her hangi bir talep bulunmağı belirtilen açıklamada şunlara yer verildi: “31/05/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 78inci ve 100üncü maddelerine istinaden 11/07/2012 tarih ve 28350 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Genel Sağlık Sigortası Verilerinin Güvenliği ve Paylaşımına İlişkin Yönetmelik…

Haberin Devamı İçin Tıklayınız…

Alosgk.Com, mynet.com, Sosyal Güvenlik, Sosyal Güvenlik Kurumu kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , . SGK'dan Yapılan İddialara Açıklama / Mynet için yorumlar kapalı

İşe iade davaları hala sorunlu-2 / Serkan ODAMAN

Serkan Odaman Serkan ODAMAN ► Geçen haftaki yazımızda, açılacak bir işe iade davası neticesinde “işe iade” kararı çıkması halinde, işçinin işe iade sonrasında başvurusuna rağmen işe başlatılmaması halinde, işe başlatılmayacağının sözlü ya da eylemli olarak açıklandığı tarihte veya bir aylık başlatma süresinin sonunda iş sözleşmesinin işverence feshedilmiş sayılacağını, fesih tarihindeki ücrete göre işe başlatmama tazminatı ödenmesi gerektiğini, işe başlatmama tazminatının da fesih tarihindeki ücrete göre hesaplanacağını, boşta geçen süreye ait en çok 4 aya kadar ücret ve diğer haklar için ise feshi izleyen dönem ücretlerine göre hesaplama yapılacağını, geçersiz sayılan fesih… Makalenin Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Çalışan, Gözlem Gazetesi, Serkan ODAMAN, Sosyal Güvenlik, İş Akdinin Feshi, İş Güvencesi, İşe İade Davası kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , . İşe iade davaları hala sorunlu-2 / Serkan ODAMAN için yorumlar kapalı

Toplu İş İlişkileri-14: Sendika ve konfederasyonların gelir ve giderleri ile denetimleri / Prof. Dr. Fevzi DEMİR

Fevzi Demir Prof. Dr. Fevzi DEMİR ► 6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun (SETİSK) getirdiği düzenlemelerden gelir ve giderler ile denetimleri konusunda eski 2821 sayılı Kanuna göre bir paralellik bulunmakla birlikte oldukça kısaltılmış ve sadeleştirilmiş hükümlere yer verilmiştir.
Gerçekten, “Kuruluşların gelirleri a) Üyelik ve dayanışma aidatları, b) Tüzüklerine göre yapabilecekleri faaliyetlerden sağlanacak gelirler, c) Bağışlar, ç) Mal varlığı gelirleri, mal varlığı değerlerinin devir, temlik ve satışlarından doğan kazançlardan ibarettir” denildikten sonra… Makalenin Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Gözlem Gazetesi, Prof. Dr. Fevzi DEMİR, Sosyal Güvenlik, Toplu İş İlişkileri, İşveren kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , . Toplu İş İlişkileri-14: Sendika ve konfederasyonların gelir ve giderleri ile denetimleri / Prof. Dr. Fevzi DEMİR için yorumlar kapalı

İyi niyet ve karşılıklı güvene dayalı yapılan işler bazen kişinin aleyhine sonuç doğurabiliyor / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Ben bir şirkette 2,5 yıl kadar çalıştım. Bu şirket finansal sorunlardan dolayı son 1 yıldır sorunlu bir firma. Maaşlarımızı 30’unda almamız gerekirken 15 gün geç alıyoruz ve bu da çalışanlar olarak bizi çok zor duruma sokuyor. Bu arada ne yol ne de yemek ücretlerimizi son 10 aydır alamıyoruz. Birçok insan bu nedenden dolayı işten ayrıldı. Bende 1 Kasım itibariyle yeni bir işyerinde başladım. Ayrılırken karşılıklı iyi niyet çerçevesinde istifamı vererek ayrıldım. Ayrılacağımı 10 gün önce sözlü olarak söylemiştim. Az öncede ifade ettiğim gibi karşılıklı güven esasına göre ayrıldım. Şirket politikası gereği şirket ayrılanların son maaşları ve benzeri hiçbir alacağını vermiyor adeta üstüne yatıyor. Bu arada… Yazının Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Kendi İsteğiyle Ayrılma, S.S.S., Sezgin Özcan, Sigortalı, Sosyal Güvenlik, tebkobitv.com, Yıllık İzin, İhbar Tazminatı, İstifa, İzin Parası kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , , . İyi niyet ve karşılıklı güvene dayalı yapılan işler bazen kişinin aleyhine sonuç doğurabiliyor / Sezgin ÖZCAN için yorumlar kapalı

Fazladan prim ödediğiniz süreler emekli aylığı bağlama oranınızı yükseltir / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Ben 13.08.1969 doğumlu bir bayanım. 01.08.1989’da işbaşı yaptım. Bugün itibari ile 8418 işgünüm olmuş. 24. yılımı çalışıyorum, 24 yıldır hiç durmadan çalışıyorum. Size sorum şu; yaşı benden büyük ama benden sonra işbaşı yapmış insanlarla aynı sene emekli olacağım. Ben de 2015 yılında emekli olacağım, onlarda. Ben tam 26 yıl çalışıyorken, onlar 20-23 yılda emekli olacaklar. Bu haksızlık değil mi? Bu nasıl kademe sistemi? Benim fazladan çalıştığım 6 yılın bana bir faydası olacak mı yoksa emekli olunca herkes aynı maaşımı alacak? Ben neden fazla çalışıyorum, beni bu konuda aydınlatır mısınız?… Yazının Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Aylık Bağlama Oranı, Emekli Aylığı, Emekli Maaşı, S.S.S., Sezgin Özcan, Sigortalı, Sosyal Güvenlik, tebkobitv.com kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , . Fazladan prim ödediğiniz süreler emekli aylığı bağlama oranınızı yükseltir / Sezgin ÖZCAN için yorumlar kapalı

Eşimin sigortasız çalıştığı süre için dava açarsam tahmini kazancım ne olacaktır? / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Eşim ev işlerinde yardımcı olmak, mutfak, alışveriş, yemek, temizlik vs. işleri yapmak için 88 yaşında bir annenin yanında devamlı olmak üzere aylıklı çalışmaya başladı. Eşimi işe alan aslında şirket sahibi oğludur, anne sigorta yapmasını istedi eşime ama yapmadı. Eşim de ekonomik sebeplerden dolayı devam etmek zorunda kaldı. 02.06.2008-19-12-2012 sigortasız çalışılan bu süreyi dava açarsam tahmini kazancım ne olacaktır? Şahitler ve fotoğraflarla bunu kanıtlıyorum. SGK’ya şikâyet ettim, bekliyorum. Bu durumda asıl işe alan oğlunu mu yoksa çalıştığı anneyi mi yoksa her ikisini de mi şikâyet etmeliyim?… Yazının Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Hizmet Tespit Davası, S.S.S., Sezgin Özcan, Sigortasız İşçi, Sosyal Güvenlik, tebkobitv.com kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , . Eşimin sigortasız çalıştığı süre için dava açarsam tahmini kazancım ne olacaktır? / Sezgin ÖZCAN için yorumlar kapalı

Kendi isteğimle işten ayrılmak istiyorum kıdem tazminatımı ve izin ücretlerimi alabilir miyim? / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Şubat/2002’de girdiğim işyerinde 30.04.2004’te kıdem tazminatımı almadan, 01.05.2004 tarihinde işin devamlılığı nedeniyle SGDP ile her yıl iş sözleşmesi yaparak işe devam ediyorum. Kendi isteğimle işten ayrılmak istiyorum. Ayrıca bugüne kadar hiç yıllık izin kullanmadım. Kıdem tazminatımı ve izin ücretlerimi alabilir miyim?… Yazının Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, Emekli, Emekli Aylığı, Emekli Aylığının Kesilmesi, Emekli Maaşı, Kıdem Tazminatı, S.S.S., Sezgin Özcan, Sosyal Güvenlik, tebkobitv.com kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , , . Kendi isteğimle işten ayrılmak istiyorum kıdem tazminatımı ve izin ücretlerimi alabilir miyim? / Sezgin ÖZCAN için yorumlar kapalı

Sonradan çıkarılan 2000 yılına ilişkin Bağ-Kur prim borcunu kabul etmesem olur mu? / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Ben 2003 Bağ-Kur yapılandırma, diğer adıyla aftan yararlandım. 2002’den itibaren katıldım fakat şimdi beni 04.10.2000’den itibaren katmışlar. Bana borç çıkarmışlar ama hala ne kadar borç çıkaracaklarını bilmiyorum, yani 15 aylık pirim borcu ödetecekler. Bunu kabul etmesem olur mu, eğer olmazsa 15 aylık pirimi 2000’deki pirim üzerinde mi yoksa zamlı mı benden talep edecekler?… Yazının Devamı İçin Tıklayınız…!

Alosgk.Com, BağKurlu, S.S.S., Sezgin Özcan, Sosyal Güvenlik, tebkobitv.com kategorisinde yayınlandı. Etiketler: , , , , . Sonradan çıkarılan 2000 yılına ilişkin Bağ-Kur prim borcunu kabul etmesem olur mu? / Sezgin ÖZCAN için yorumlar kapalı