29 Ocak 2013 Tarihli Teb Kobi Tv’de Sorulan Sorular ve Cevapları / Sezgin ÖZCAN

Sezgin Ozcan Sezgin ÖZCAN ► Doğum tarihim 16.09.1966, SGK şartlarımın dolacağı tarih 16.09.2015’tir. SSK başlangıç tarihim 01.11.1985, çalışma günü sayısı 7700 gündür. 01.04.1995-25.11.1995 tarihleri arasında kısa dönem olarak askerlik hizmetimi 8 ay yerine getirdim. 49 yaş olan emeklilik yaşımı askerlik süremi borçlanarak 48 yaşıma veya daha öncesine çekebilir miyim?…

Sorunun Cevabı İçin Tıklayınız…!

Deftere tabi olmayan küçük çiftçinin narenciye bahçesinde bekçilik yapan kişinin kıdem ve ihbar tazminatı almaya hakkı var mıdır? Çalışan tarım sigortalısı olursa sigorta primini bahçe sahibi ödemek zorunda mıdır?…

Sorunun Cevabı İçin Tıklayınız…!

12.03.1971 doğumluyum, sigorta başlangıç tarihim ise 21.08.2006. Bugüne kadar ödenmiş primim 775 gündür. Ayrıca 2001’de dükkân açtım, 2002de kapanışı verdim. Şimdi ben Bağ-Kurl’u sayılır mıyım? Vergi levhasını aldığımda kimse bana Bağ-Kur’dan bahsetmedi. Askerliğimi de 2004-2006’da 15 ay olarak yaptım. Ne yapayım ne edeyim, ne zaman emekli olurum? Bir de biz üç kardeşiz, bir tane üvey annemiz var. Senelerden beri ayrı yaşıyoruz bir gün babam tüm mal varlığını üvey annenin üstüne yaparsa biz avucumuzu yalar mıyız, bir bardak soğuk su içer miyiz?…

Sorunun Cevabı İçin Tıklayınız…!

Özel bir güvenlik şirketinde güvenlik olarak 5 yıldır, 2 gündüz 2 gece sonra da 2 izin yapıp sabah 8 akşam 20 ile akşam 20 sabah 8 saatleri arasında çalışıyorum ve ayda 20 gün çalışmış olup 10 gün izin yapmış oluyorum ama ayda 240 saat çalışmış oluyorum. Aldığım maaş 100 TL yemek fişi 836 TL bankaya yatıyor. Bunun haricinde ramazan ve kurban bayramları sadece gündüz çalışmışsam 10-15 TL hesaba yatar, onun dışında mesai yani izinli günlerimde de başka yere mesaiye gönderirlerse 12 saat 30 TL. Çalışıp o ayda 100-150 TL mesai yaparsam dahi SSK olarak sürekli asgariden yani 940,50 TL görünüyor. Bu iş 5 yıldır aynı. 6 ayda bir asgari ücrete zam geliyor ama bize onu da vermiyorlar. Şu an en son 2012 başı 20TL gibi cüzi bir zam yaptılar, onun haricinde hep böyle sürdü. 2007’de işe başladım, maaş 780 TL idi şimdi 936 TL. Bu yazdıklarım gece ve gündüz uzun saatler çalışmak…

Sorunun Cevabı İçin Tıklayınız…!

Arkadaşım İngiltere’de dil eğitimi alırken tanıştığı Rusya vatandaşı bayanla yaklaşık 3 ay önce evlendi. Eşi halen Rusya vatandaşı ve T.C. si yoktur (Vatandaşlığa 5 yıl sonra geçilebiliyormuş). Evlenme cüzdanları var ve nüfusa işlenmiş durumda. Bu durumda Rusya vatandaşı olan eş kocası üzerinden sağlık yardımı alabilir mi?…

Sorunun Cevabı İçin Tıklayınız…!